2014 m. rugpjūčio 7 d., ketvirtadienis

Greičiau pasilaidosiu. Dėl rožių numirsiu.

Rugpjūtis. Lygiai metai nuo pirmojo SAME įrašo. Noriu padėkoti žmonėms, kurie mane palaikė visą tą laiką ir skatino Blogo neapleisti ir į jį rašyti. Šilčiausi linkėjimai jums visiems, bet su padėkomis nenoriu daug išsiplėsti. Šie įrašai ne tam. Ryškios temos irgi nelabai žinau.  Neprižadu, kad jums patiks šis įrašas, bet galiu prižadėti, kad kiekvienas perskaitęs jį iki galo ras bent truputėlį sau artimų žodžių. Žodžių, kurie jį privers prisiminti. Šis įrašas buvo rašomas turbūt ilgiausiai iš visų, todėl tai, kas buvo parašyta vakar, nebūtinai yra dabar. O tai, kas yra dabar, nebūtinai bus ateityje.

Jaučiuosi tuščia. Lyg nejausčiau nieko. Lyg būčiau tik kvėpuojanti būtybė,  kuri sugeba tik egzistuoti. Nejaučiu nieko. Skausmo, kurį pagal viską aš turėčiau jausti... Laimės, meilės, ar nusivylimo... bet ne. Nejaučiu net ir to paties nuovargio. Kai balsas dreba, nes nori kažką pasakyti, bet nežinai ką ir kam. Nes niekam nerūpi. Žinot, dabar suprantu tą pasakymą : Skauda, rodos, širdis tuoj suplyš... bet toks gyvenimas. Kartais kylam, kartais leidžiamės.

Draugai man sako, kodėl tiek pergyvenu dėl žmogaus, kuriam aš nereiškiu nieko. Argi ne aš pastoviai sakydavau, kad reikia į viską žvelgti pozityviai, kad visur stengtis įžvelgti gerąją pusę... kad jei žmonės išeina, tai vadinasi, jie jau padarė tavo gyvenime viską, ką turėjo – metas ateiti kitiems. O taip... prišiko, prikiaulino ir paliko. Kodėl aš nebegaliu žiūrėti romantinių filmų, nes juose matau save ir jį... bet juk tai taip bereikšmiška.  Verkti. Leisti ašaroms nuplauti tavo tobulą, špakliaus nupieštą veidą, dėl žmogaus, kur, regis, mažiausiai turėtumei stengtis.

Keista, kai stipriausi palūžta. Kai žmonės, kurie dalina geriausius patarimus kitiems, kai reikia, nežino kaip patiems susitvarkyti su savimi. Keista, kai nesugebi nieko papasakoti tiems žmonėms, iš kurių labiausiai pagalbos ir tikėjaisi. Keista, nes tiesiog nenori jiems pasakoti. Galų gale juk vis tiek liksi vienas.

Kai sutinki žmogų, kuris atspindi tavo trūkstamą sielos pusę, beprotiškai sunku jį paleisti. Atrodo, padarytumei bet ką, kad tik galėtumei jį šiuo metu apkabinti... Eh, vėl ašaros.

Kaip dažnai neįvertiname tai, ko turime... kas šalia ,ką mylime ir kas mus myli... kaip dažnai įskaudiname brangiausius žmones, taip net su svetimais nepasielgtumėme.  Ištriname telefonų numerius, kontaktus iš gyvenimo, tačiau žinome, kad vis tiek juos mokame atmintinai.  Sakome, kad pagalvosime, nors atsakymą  jau žinome... ieškome naujo, nors žinom, kad be seno  vis tiek negalėsim gyventi. Ta kvaila savybė: kai kas nors sugenda, iš kart ieškoti naujo pakaitalo, vietoj to, kad bandžius sutaisyti seną. Laukiame... net tada kai patys paprašome išeiti, giliai širdyje vis tiek tikimės sugrįžtant. Tikimės, kad mūsų žodžių bus nepaklausyta.  Keistai elgiamės, kartais net ir žiauriai. Gyventi ir būti kažkam reikalingu – didelė atsakomybė. Žinoti, kad kažkieno širdis plaka dėl tavęs... meilė tiek daug reiškia. Reiškia, kad viskas įgauna prasmę ir už kiekvieną pasakytą žodį teks atsakyti. Jei ne kitiems, tada sau.

Visur matau klaidas. Klaidas, kurių neturėjo būti.  Galvoju, ką būčiau dariusi kitaip, jei tokia galimybė man būtų suteikta. Dažniausiai atsakydavau – nieko. Bet dabar... o dabar aš atiduočiau viską, kad tik galėčiau išrėkti, kaip man visko trūksta.

Nors... kam rūpi? KAM RŪPI? Ir atrodo, juk viską galėčiau pakeisti. Galėčiau pasakyti, koks jis man brangus ir kaip aš jo nenoriu paleisti. Ir kaip aš jo ilgiuosi, ir kad nenoriu apsimesti, jog jis man „tik draugas“, nes jis niekad tik tokiu nebebus... Aš galėčiau. Ir tada kyla klausimas – o kam? Kam tai rūpi? Niekam, išskyrus man pačiai... todėl ir tyliu.

Lipu laiptais. Tas pats senų sovietinių laiptų girgždesys. Neseniai išplauta laiptinė, užuodžiu grindų ploviklio aromatą... Kažko trūksta. Kažkas viduje ne taip.  Nenoriu nieko, išskyrus jo. Dar dabar girdžiu savo galvoje, ir lyg vakar matau kaip jis niūniuoja savo mėgstamiausios dainos žodžius. Žodžius, kurių aš taip nemėgdavau, ir kurie man su laiku pasidarė tokie brangūs

Bet aš noriu tiek nedaug. Aš noriu vėl atsukti laiką. Aš noriu prisigausti prie išsiilgto žmogaus. Noriu, kad jis pasakytų, kad jam sunku be manęs taip pat, kaip man be jo...

O kartais taip trūksta tiesiog paprastos žinutės. Paprasto, nuoširdaus pasiteiravimo: kaip sekasi, kas naujo...

Bet tos vaikiškos drambliuko svajonės. Vienos ateina, kitos išeina. Galbūt, kai kurios, užsilieka ilgam, tačiau svajonės... svajonės skaudina.  Prisiminimai išeina, o sudužusios svajonės, viltys, jos eina su lyg gyvenimu, kojos į kojon.  O mes, apsimetame, kad nieko nebuvo, užsidedame kaukę ir toliau žingsniuojame. Žingsniuojame tol, kol galų gale nepalūžtame. Tada kaukės nukrinta. Pradedame suvokti tikrąją esmę daiktų, su kuriais visą laiką žaidėme. Pradedame gailėtis tada, kai jau būna per vėlu. Bet kartais... kartais reikia tik pabandyti. Pabandyti ne atsukti laiką, o pabandyti iš naujo. Ne ieškoti pakaitalo, o susitvarkyti seną.

Ką aš noriu pasakyti? Visada gyvenime yra du pasirinkimai. Net jei atrodo, kad jų nėra, bet jie visada bus. Visada gyvenime mes galime rinktis. O ar bandysi judėti į priekį ieškant naujų detalių savo gyvenimui, ar su senomis bandysi statyti tvirtą ateitį – šitai priklausys nuo tavęs.  Viena aišku – lengva nebus. Niekada nebūna. Tačiau geriausi pasirinkimai brangiausiai kainuoja. Nuo prisiminimu nereikia bėgti – su jais reikia susigyventi, nes nuo šiol jie tavo ateinančio gyvenimo dalis...

Manau, jūs visi žinote, kaip kartais sunku perlipti per save, per savo principus ir kažką padaryti kitaip. Nebūdingo tau.  Ir tada apima dviprasmiški jausmai – tu kažką padarei kitaip, tai yra sveikintina – bet ar tai vertėjo padaryti...? Mano atveju, kai principai liečia man be galo brangų žmogų, aš linkusi rasti kompromisą. Padaryti viską, kad galėčiau sakyti „Aš tai padariau. Aš bent pabandžiau būti laiminga“. Gyvenimas nusodina tave, išmoksti, kad norint būti laimingu, begalinius principus teks pažaboti, kad norint kažko pasiekti, reikia kažką paaukoti. 


Juk niekada nesužinosi „kas būtų jeigu būtų“ jei nepabandysi.

-Izabelė.


Komentarų nėra:

Rašyti komentarą