2014 m. rugsėjo 22 d., pirmadienis

Kaip pasiklosi, taip ir išmiegosi.

SAME.

Sveiki! Nauji mokslo metai, nauja pradžia. Tie patys pasižadėjimai geriau mokytis, susirasti naujų draugų, būti aktyvesniu nei praeitais metais – kai kurie juos išpildo, tačiau dažniausiai, jau po poros mėnesių jie paliekami užmarštyje. Šia tema, kuria kalbėsiu dabar... ji buvo „brandinta“ jau kuris laikas. Esu įsitikinusi, kad bus daug prieštaraujančių mano teiginiams (nors jų visada būna), bet vis dėlto – tokiai temai reikia užaugti. Užaugti ne amžiumi, bet mąstymu.

Šiais laikais visi, kas tik netingi, skundžiasi kaip Lietuvoje blogai gyventi. Blogai.

Valstybė nesiskaito su mumis, valstybei mes š*** vietoj, valstybėj vien vagys, teisme kyšininkai, nėra teisybės, nėra ko dirbti, kam dirbti, jei centus gaunam, kaip čia viskas brangu, geriau prie ruso buvo, tu Lietuvoje esi niekas, niekam tu nerūpi... bla bla bla. Nesąmonės.

Gerumo valstybėje yra tiek, kiek gerų žmonių. Teisingumo yra tiek, kiek teisingų žmonių. Jei norite teisingumo, pirmiausia nerėkite, kaip viskas blogai ir nesiskųskite, kodėl su jumis taip nesielgiama – patys pradėkite elgtis teisingai su visais. Parodykite pavyzdį. Taip primityvu, bet taip veiksminga. Eidami pas daktarą ar, bet kur kitur, kur žmogus įstatymiškai gauna algą – neduokite kyšių, nes jis  jau ir taip gauna atlygį už savo darbą, ir nereikės skųstis, kaip sunku Lietuvoje gyventi.

Visi reiklalauja teisingumo sau, tačiau patys jo nenori duoti kitiems. Norite geros valstybės – būkite patys geri jai patys. Kodėl valstybė turėtų kažką dėl jūsų daryti, jei jūs nedarote nieko?

Sakote, kaip kitos šalys gyvena gerai. Koks aukštas pragyvenimo lygis Vokietijoje, Nyderlanduose, Anglijoje... tačiau pagalvokit, kiek metų gyvuoja tos šalys... Keli šimtai prieš 25 metus. Negi nebūtų geriau manyti, kiek mes daug pasiekėme per 25 metus? Paklauskite savo tėvų, ar daug Lietuva pasikeitė nuo sovietinių laikų. Paklauskite, kada buvo geriau gyventi.

Jūs galite skųstis kaip Lietuvoje sunku gyventi. Kaip čia viskas brangu. Kad nėra darbo. Bet jei jūs iš tikro manote, kad valstybė jums gerą gyvenimą ant lėkštutės turi patiekti, aš jumis labai užjaučiu. Taip nebūna. Taip niekur nebūna. Viską turi gauti pats, viską turi išsikovoti pats. Sakote,  prestižas užsienyje plauti indus ir vergauti kažkam?  O , taip, juk svarbiausias – naujausias iPhone kišenėje! Viskas ko reikia, tai nustoti zysti, kaip viskas blogai. Jei blogai, vadinasi patys esate dėl to kalti. Darykit, veikit, galvokit, mokykitės – tiek galimybių, bet dėl savo tingumo ir apatiškumo nekaltinkite Lietuvos.  Važiuokit geriau į užsienį – juk ten jums būtų geriau. O ir Lietuvai nereikia tokių žmonių, kurie, atrodo, tik ir džiaugiasi jei kas nors nepasiseka lietuviams ar Lietuvos Vyriausybei.

Dabar visi skundžiasi, kaip blogai, kad euras įvedamas. Kad prarasime savo valstybingumą – juk ne dėl to mūsų tėvai prie bokšto stovėjo. Kad litas – tai mūsų tautos istorija, tiek daug kovotas ir tiek daug patyręs. Kad tai mūsų valstybingumo, tautos simbolis. Taip. Šiaip, niekada tas neužkliūdavo. Niekada nesididžiuodavote, kad turite litus piniginėje ir dėl to jūs esate „labiau lietuvis“, o  dabar, mat, parūpo visiems ir prisiminėt Lito svarbą, reikšmę .
Prie euro bus kitaip. „Kamoooon“, niekada pernelyg nerūpėjo, kas tose kišenėse per valiuta – kodėl toks susirūpinimas ir sureikšminimas dabar. Per prezidento ir seimo rinkimus beveik pusė žmonių nė nesiteikia ateiti, kita pusė – specialiai sugadina savo balsavimo lapelius, o dar kita – parduoda savo balsą už kelis litus. Ir viskas susiveda į visumą. Žingsnelis po žingsnelio – visgi jūs nusprendžiate. Nes jūs leidžiate tam. Kad kadencija iš kadencijos išrenkami buvę komunistai. Gal ir prie rublio būtų geriau grįžti. Žinot, na, juk tada BUVO GERIAU.

Aštuntoje klasėje manęs paklausė, ar ginčiau Lietuvą, jei dabar, kaip  1991 metais reikėtų  eiti prie televizijos bokšto. Tada atsakiau ne. Sakiau, ką man Lietuva padarė tokio, kad dėl jos aš kaučiausi ir aukočiau  savo laiką.
Dabar aš atsakyčiau kitaip. Dabar, aš sakau, kad ne tik prie televizijos bokšto stovėčiau. Aš eičiau su partizanais kartu į miškus, kad tik visada galėčiau laisvai, nieko nevaržoma sakyti – aš didžiuojuosi, kad esu Lietuvė. Aš esu Lietuvė. Čia mano namai, mano gimtinė, mano tėvynė. Čia mano šeima, vaikystė, prisiminimai, gyvenimas.  Ir man čia gerai. Gerai, nes tą gėrį susikūriau pati. Man niekas jo nepadavė, niekas neišbūrė ir niekas dėl manęs nieko nepadarė.  Viskas grįžta bumerangu, žinot... tai  elkitės  ir darykit viską taip, kaip manot, kad jūs esate verti.  Pradėkite manyti,  kaip jums pasisekė, kad gimėte čia, o ne Afrikoje prie badaujančių vaikų. Kad jūs turite galimybę mokytis, kad pas mūsų vyrauja lygios moterų ir vyrų teisės... negi to neužtenka... ?  


„Trečiadienį, pasiimant paltus iš mokyklos rūbinės, kažkodėl, rūbininkės nebuvo – vietoj jos – ją pavadavo gražuolis dvyliktokas, kuris man paduodant paltą, taip saldžiai ir mielai nusišypsojo.  Aš taip atsakiau jam. Smulkmena, bet rytas prasidėjo gera nuotaika. Sumąsčiau nueiti iki bibliotekos – bibliotekininkės pasirodė labai mielos, malonios, paslaugios, visada šypsojosi ir kantriai bendravo su manimi – man neliko nieko kito, kaip tik taip pat nuoširdžiai su jomis pasišnekučiuoti. Išėjus iš bibliotekos, su nuoširdžia šypsena, sustojau laukti prie perėjos. Vairuotojas sustojo, pamojo man eiti ir nusišypsojo. Aš jam atsakiau tuo pačiu.“

Šitos temos proga, manau, labai būtų tikslinga pasidalinti mano draugų suburta Baltijos kelio iniciatyva, kuri tik įrodo, kad jei nori, neturint nieko, gali išspausti maximumą. O jūs... jūs turit viską, tik pirmiausia, pradėkime nuo savęs.






Komentarų nėra:

Rašyti komentarą